Każdy, kto prowadzi sprzedaż produktów za pomocą internetu zadaje sobie sprawę o możliwe zwiększenie ruchu w sklepie internetowym będzie mieć wymierną korzyść z większej ilości zamówień. Istnieje prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci, którzy odwiedzają nasz sklep internetowym również dokonają w nim zakupu generując obrót i zysk. Potencjalne zwiększenie ruchu w sklepie internetowym może być osiągnięte na różne sposoby, niestety nie ma jednego złotego środka, który sprawdza się w każdej dziedzinie handlu.
Możliwe zabiegi zwiększające ruch na stronie.
W niektórych sklepach zwiększenie ruchu powoduje aktywne promowanie się w mediach społecznościowych takich, jak facebook, czy instagram, w innych sklepach takie zabiegi przynoszą jedynie niewielkie zwiększenie ruchu nieadekwatne do wkładów finansowych. To samo tyczy się kampanii adwords. Jednak na rynku jest jeden ważny czynnik, który zwiększa ruch na stronie, a mianowicie żmudne, dokładne opisywanie własnymi słowami produktów uwzględniając słowa kluczowe, również te z tzw. długiego ogona, które pozwolą nam w wyszukiwarce znaleźć się na pierwszej stronie co w znacznym stopni wpłynie na decyzję wyboru przez klienta akurat naszej strony internetowe.