DAS to firma, która zapewnia wsparcie prawne dla kierowców i właścicieli aut, jeśli będą oni mieli problemy z aso. Nowe samochody objęte są gwarancją producenta, która zazwyczaj trwa trzy lata (czasami jest to pięć albo siedem) albo jest ona ograniczona do stu tysięcy kilometrów przebiegu. Umowa gwarancyjna dokładnie określa, jakich napraw powinno dokonywać ASO w ramach gwarancji.
ASO nie chce przeprowadzić naprawy albo żąda za nią wynagrodzenia
Ale czasami kierowcy mają problemy z aso, które nie chce wykonać niektórych napraw. Zazwyczaj w takim przypadku ASO zasłania się tym, że to kierowca sam dokonał uszkodzenia, nie stosując się do właściwych przepisów i zasad eksploatacji auta. Nie zawsze jest to prawdą. W wielu przypadkach uszkodzenie powstaje na skutek błędu producenta, który zastosował wadliwą część, albo na skutek niewłaściwego montażu lub wykonania usługi przez ASO. W takich przypadkach warto upominać się o swoje, gdyż czasami koszt wymiany uszkodzonych podzespołów i ich zakupu może przekroczyć nawet kilkanaście tysięcy złotych. Dotyczy to zwłaszcza Diesli, w których stosuje się drogi osprzęt silnika.